Versturen van ATOSI gegevens naar uw eigen administratie
Online Volmacht Interface (OVI) is de ontbrekende schakel in de Volmachtketen. Met Online Volmacht Interface (OVI) kunnen gevolmachtigden gewenste relevante polisinformatie uit ATOSI versturen naar het eigen administratiepakket. Hierdoor kunt u op één locatie een centraal dossier creëren waarin alle gegevens met betrekking tot de polis staan.
Waarom Online Volmacht Interface?
Momenteel komt het veel voor dat een gevolmachtigde zowel in ATOSI (online portal van MarketScan) als in het eigen administratiepakket verschillende informatie over een polis heeft staan in plaats van centraal in één dossier. De informatie kan bestaan uit gegevens die bijvoorbeeld betrekking hebben op de offerte of de aanvraag. Via OVI kunnen resultaten vanuit ATOSI op gestandaardiseerde wijze verstuurd en vervolgens geïmporteerd worden in het administratiepakket zodat u één centraal dossier heeft met alle relevante gegevens.
De werking
U maakt na het opmaken van een aanvraag in ATOSI de keuze welk(e) bericht(en) u naar uw administratiepakket wilt versturen. De combinatie van een PDF-bericht met één van de twee andere berichten is hierbij mogelijk.
Het bericht is een XML bericht dat u kunt versturen naar uw administratiepakket, waar u de aanvraag kunt ophalen en verwerken in uw administratiepakket.
De PDF (aanvraag) is gelijk aan de offerte die uit ATOSI komt. U kunt deze als digitale kopie van de aanvraag toevoegen aan uw dossier bij de klant.
Belangrijk
Uw administratiepakket dient te koppelen met ATOSI. Vaak is hiervoor additionele software nodig inclusief consultancy voor de inregeling. Voor nadere informatie hierover verwijzen wij u graag naar uw leverancier.
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze accountmanager Joost Roex: 06 10 77 39 06